ANOTHER ONE DRIVES THE DUSTER aneb další řídí Dustera

Kdo by nezaregistroval reklamu v televizi na starou fázi Dacie Duster? Podle mého geniální reklamní tah spojený se světově známým hitem od supiny Queen, kde v originále se zpívá „another one bites the dust“ (další je pod drnem*).

Nemohli jsme odolat, a tak jsme pořídili novou fázi Dustera k dlouhodobému testu. Vyzkoušíme, jak se s vozem žije, jaké má přednosti i nedostatky. Duster projde testem, kdy v létě za vůz zapřáhneme karavan, umístíme kola, nebo autobox na střechu a zkusíme i nosič kol na tažném zařízení. Kufr podrobíme rodinnému zatížení. Nepostradatelnou součástí bude plnohodnotný dětský kočárek a vše, co rodina potřebuje k odjezdu na dovolenou. Bereme se jako průměrný vzorek české mladé rodiny, tzn. 2 dospělí + 2 malé děti.

Momentálně má vůz najeto 1 600 km s průměrnou spotřebou 5,3 l/100 km. Pohyb vozu je zejména v městském provozu a převážně je Duster plně naložený. Tzn. 2 dospělé osoby + děti, kufr = kočárek + odrážedlo.

Průměrná spotřeba (zatím)

Specifikace vozu

DACIA DUSTER PRESTIGE 1.5 dCi 115 KONÍ AdBlue

Vlevo Duster II vpravo stará fáze.

Pod kapotou je vznětová jednotka o objemu 1 461 kubickým centimetrů s výkonem 85 kW = 115 koní. Vůz je již vybavený AdBlue (močovina**) – kvůli plnění emisních limitů EURO 6.

Vůz je vybavený 6ti rychlostní manuální převodovkou, manuální klimatizací, navigací, parkovací kamerou + čidly, sledováním mrtvého úhlu, startováním tlačítkem, ALL koly, Styling packet, Country packet a mnohé další.

Stylová kola

To je ta levná Dacia?

Musím objektivně napsat, že auto působí robustně a na první pohled zaujme svým designem. V případě, že si vyberete hravou oranžovou barvu (označení ATACAMA), stane se Váš vůz nepřehlédnutelným. Okolí si jistě všimne nového vozu a někteří budou překvapení, že automobilka Dacia umí i na oko líbivé vozy, které jsou zajímavě vybavené. Na otázku „To je ta levná Dacia?“  většinou odpovídám, že bývávalo, a všímám si určitého pozitivního záblesku v očích, když tázající usedají za volant a zkoušejí si pozici řidiče. 😊 Během května vůz otestujeme v běžném provozu a na konci měsíce se s Vámi podělíme na našem blogu o náš názor. Zaměříme se také na funkci AdBlue a vyzkoušíme variabilitu interiéru.

Detail zadního světla

Ladislav Moudrý

 * přesný překlad je – další jeden člověk kouše prach

 ** u některých prodejců nehezky řečeno „chcanky“

Renault Laguna Coupé
PŘEDCHOZÍ PŘÍSPĚVEK
RENAULT TWINGO RS
DALŠÍ PŘÍSPĚVEK